امیر قافله ی عشق

**شاید این جمعه بیاید ،شاید **

**شاید این جمعه بیاید ،شاید **

امیر قافله ی عشق

جان و دل عاشقان نذر ولای علی
نذر علمدار عشق حضرت سید علی

آخرین مطالب
پربیننده ترین مطالب
پیوندها

شاهکار ادبی

يكشنبه, ۱۲ شهریور ۱۳۹۱، ۰۶:۳۳ ب.ظ

-  

  یکی از شاهکارهای ادبی آن است که شاعر 4بیت یا 4 مصرع را به گونه ای بسراید که بتوان آنها را هم افقی خواند هم عمودی مانند رباعی زیر:

 

به جانت

نگارا

که داری

وفا

نگارا

وفا کن

به دل

بی جفا

که داری

به دل

دوست تر

مر مرا

وفا

بی جفا

مر مرا

خوشترا

حدایق السحر رشیدالدین وطواط

2-     یکی دیگر از شاهکار های ادبی رباعی زیر است که هنگام خواندن آن لبها به هم نمی خورند . 

ای دیده ،رخ نگار دیدن خطر است

ای دل ،سر این رشته کشیدن خطر است

هان تا نچشی ز ساغر عشق دگر 

زنهار دلا ، زهر چشیدن خطر است

نایت اسکین

۹۱/۰۶/۱۲
زهرا تقوی راد

شاهکار ادبی

نظرات  (۵)

وااااای! چه قدر جالب! تا حالا ندیده و نشنیده بودم! اسم شاعرش همون رشیدالدین بود؟ شاعر دومی کی بود؟
پاسخ:
نمی دونم
سلام و درود فراوان
هرگز نمرد آنکه دلش زنده شد به عشق
موفق باشی
پاسخ:
ثبت است بر جریده ی عالم دوام ما
۱۳ شهریور ۹۱ ، ۱۷:۱۱ فدایی سیدعلی
دردهای من
جامه نیستند
تا زتن در آورم
چامه و چکامه نیستند
تا به رشته سخن در آورم
نعره نیستند
تا زنای جان برآورم
دردهای من نگفتنی است
دردهای من نهفتنی است
دردهای من
گرچه مثل درد مردم زمانه نیست
درد مردم زمانه است
مردمی که چین پوستینشان
مردمی که رنگ روی آستینشان مردمی که نام هایشان
جلد کهنه شناسنامه هایشان
درد می کند...
" قیصر امین پور"
اللهم عجل لولیک الفرج
پاسخ:
اللهم عجل لولیک الفرج والعافیه والنصر
۱۳ شهریور ۹۱ ، ۱۶:۲۸ قایق سواری از پشت دریاها
سلام همسنگر خدا قوت
با یک نظر سنجی آپم میخوام نظرتون رو بدونم
یه تحقیقه و برام مهم هستش لطفا نظر بدین
یا زهرا
ضمنا خیلی خیلی جالب و قشگ بود با اجازتون کپی کردم تا نگهش دارم
پاسخ:
چشم
۱۳ شهریور ۹۱ ، ۱۲:۱۵ ابراهیم مسلمی بیرامی
زمانه عجیبی است !!! مردم امام گذشته را عاشقند ولی امام عصر را نه!!میدانید چرا
امام گذشته را هر جور بخواهند تفسیر میکنند اما امام عصر را باید فرمان ببرند!!
و کوفیان این چنین رقم زدند عاشورا را...
التماس دعا
خیلی جالب بود ممنون